„Łomża. Mały browar z dużym piwem” to kampania reklamowa, która w 2010 roku zachęciła tysiące smakoszy piwa w całym kraju do sięgnięcia po sztandarową markę łomżyńskiego browaru. Była tak skuteczna, że sprzedaż Łomży wzrosła o ponad 31 proc. w czasie, kiedy cały rynek piwa w Polsce przeżywał stagnację.
Docenili to jurorzy jednego z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych, przyznając kampanii Łomży złotą statuetkę EFFIE.
Nagrody EFFIE przyznawane są za najwybitniejsze osiągnięcia w dziedzinie komunikacji marketingowej. To konkurs, który nagradza udokumentowane efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie np. najlepsze pomysły kreatywne czy wartość artystyczną produkcji reklamowych.
Na wyróżnienie mają szanse wyłącznie te kampanie, w których skutecznie połączono najważniejsze dziedziny marketingu: badania rynku, planowanie strategiczne, kreację oraz planowanie i zakup mediów.
Plakat nagrodzonej kampanii:
Ze względu na wysokie kryteria merytoryczne stawiane nadsyłanym pracom, EFFIE należy do najbardziej prestiżowych i pożądanych nagród w branży marketingu na całym świecie. Po raz pierwszy Konkurs Efektywności Komunikacji Marketingowej EFFIE Awards został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Obecnie jest on organizowany w 38 krajach świata, od 12 lat także w Polsce.
Uroczyste ogłoszenie wyników polskiej edycji konkursu odbyło się w trakcie Gali EFFIE Awards 2011, która odbyła się 17 października 2011 w Teatrze Wielkim w Warszawie. W imieniu wszystkich podmiotów zaangażowanych w przygotowanie zwycięskiej kampanii reklamowej nagrodę odebrał Maciej Ładwiński, Senior Brand Manager w Browarach Regionalnych Łomża, odpowiedzialny za markę Łomża.
- Złota statuetka EFFIE cieszy podwójnie: potwierdza, że w naszym regionalnym browarze stworzyliśmy jeden z najlepszych projektów marketingowych w kraju, a po drugie dlatego, że wyróżnienie w tym konkursie oznacza, że nagrodzona kampania przyniosła wymierne efekty rynkowe – była tak skuteczna, że skala jej sukcesu spotkała się z uznaniem największych autorytetów w zakresie marketingu – powiedział Maciej Ładwiński. – Dzięki kampanii „Mały browar z dużym piwem”, która była kontynuowana w tym roku, Łomża jest obecnie nie tylko najlepiej rozpoznawalną marką piwa w swoim macierzystym regionie, ale podbiła też rynek warszawski i staje się coraz bardziej popularna również w innych częściach Polski.
Znajduje to oczywiście odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży, które po 9 miesiącach tego roku przewyższają te z analogicznego okresu roku 2010, który był jak dotąd rokiem rekordowym pod względem wielkości sprzedaży w całej historii marki Łomża.
Członkami 86-osobowego eksperckiego jury polskiej edycji EFFIE Awards byli przedstawiciele agencji reklamowych, domów mediowych, reprezentanci firm badawczych i nauki, niezależni specjaliści oraz menedżerowie marketingu największych przedsiębiorstw działających na polskim rynku, którzy w dwustopniowym głosowaniu wyłonili zwycięzców spośród 103 nadesłanych zgłoszeń.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?