Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez Marszałka Województwa Podlaskiego. Od początku cieszy się dużym zainteresowaniem regionalnych organizacji, producentów i konsumentów.
Podlaska Mark. Promocja regionu
Jak zauważył marszałek Kosicki, nawet w trudnym okresie pandemii konkurs utrzymywał wysoki poziom i cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem.
– To jest sztandarowe wydarzenie samorządu województwa. Pokazujemy to, co mamy najlepsze, a jest naprawdę czym się chwalić i to w wielu obszarach: biznesu, kultury, działań społecznych, wydarzeń, inwestycji i innych – mówił marszałek Artur Kosicki
Zaznaczył, że Podlaska Marka jest znakomitą formą promocji regionu
– Ważne jest, żebyśmy teraz w tym czasie, kiedy w niektórych branżach mamy problemy spowodowane sytuacją geopolityczną – chodzi tu m.in. o turystykę – podejmowali tego typu działania, żebyśmy głośno mówili o wszystkim, co jest w naszym regionie najlepsze: o ludziach, o firmach, o wydarzeniach, tak aby zachęcać do kupowania produktów, nawiązywania relacji biznesowych, ale też do odwiedzania tych wspaniałych miejsc w województwie podlaskim – powiedział Artur Kosicki, zachęcając udziału w tegorocznej edycji Podlaskiej Marki.
Podlaska Marka. Kategorie
Konkurs od ubiegłego roku ma dziesięć kategorii. Są to: Produkt spożywczy, Produkt użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0 i Marka bez barier.
Jak wyjaśniała Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, są trzy warunki uczestnictwa w konkursie.
– Wszystkie zgłaszane produkty, przedsięwzięcia, usługi muszą być zlokalizowane na terenie naszego regionu, powinny mieć pozytywny wpływ na wizerunek regionu. Nie wolno też zgłaszać laureatów poprzednich edycji Podlaskiej Marki – tłumaczyła dyrektor.
Decyzję o wyborze zwycięzców w każdej z kategorii podejmie kapituła konkursu. Ale jak co roku swego laureata wybiorą internauci w Konkursie Podlaskiej Marki Konsumentów.
– Ten konkurs towarzyszący Podlaskiej Marce cieszy się również ogromnym zainteresowaniem, czego dowód dali internauci w ubiegłym roku, oddając rekordową liczbę ponad 7 tys. głosów – mówiła dyrektor Łyżnicka-Sanczenko.
Tradycyjnie podczas finału Podlaskiej Marki poznamy Ambasadora Podlaskiej Gospodarki – w ubiegłym roku tytuł ten trafił do Podlaskiego Klubu Biznesu i Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego, którym w 2022 został Wojciech Nowicki.
Podlaska Marka. Daty
Swego kandydata do Podlaskiej Marki 2022 może zgłosić każdy. Należy to zrobić do 1 lutego br. za pośrednictwem strony www.podlaskamarka.pl. Następnie, kapituła konkursu ogłosi po trzech nominowanych w każdej z kategorii. Zwycięzców poznamy podczas uroczystej gali finałowej.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?