Punktowo outlety znajdziemy w całym Białymstoku. Najnowszy wyrósł właśnie wczoraj w pawilonie handlowym Sienny Rynek w centrum Białegostoku. Otworzyła go znana marka DeFacto z Bielska Podlaskiego. To pierwszy (nie licząc sklepu zakładowego) outlet tej firmy. Helena Łapciew, wspówłaścicielka De Facto wyjaśnia, że pomysł wziął się z potrzeby: i zakładu, i klientek. - Szyjemy dla 180 sklepów w Polsce i każdy z nich zainteresowany jest nowym towarem - mówi pani Helena. - Tymczasem klientki często nie mają aż takich wymagań. Nie przeszkadza im, że kupią suknię ze schodzącej właśnie z wieszaków kolekcji. Tym bardziej że my oferujemy głównie klasykę.
W outlecie producent schodzi z ceny (przynajmniej tak jest zazwyczaj), ale za to towar łatwiej mu znika z wieszaków.
Na tej zasadzie będzie oparta oferta centrów outletowych otwierających się w Białymstoku. Pierwszy - pod koniec listopada - ruszy Outlet Białystok. Właśnie zaczęła się przebudowa dawnej Galerii Podlaskiej, gdzie będzie mieściło się centrum. Zmieści się w nim 60 sklepów, a w tym takie marki jak: Adidas, Big Star, Reebok, Molton, Lancerto, Diverse, Ecco, Sempre, CCC. Z kolei jeszcze w tym miesiącu ma ruszyć budowa Outlet Center usytuowanego w rejonie białostockiej Castoramy, przy ul. Komisji Edukacji Narodowej. Tu z kolei w ok. stu sklepach znajdziemy odzież czy obuwie np. z logo Cat, Converse, Cropp, Hexeline, Mohito, Ochnik, Puma, Reebok, Reserved, Sinsay i Tup Tup. Outlet Center ma otworzyć podwoje na wiosnę przyszłego roku. W ten sposób od razu z dwóch stron miasta wchodzi do nas nowy trend w handlu, sprawdzony już w Polsce np. w tak wielkich ośrodkach jak Ptak Outlet w Łodzi czy trzy obiekty FashionHouse w Piasecznie, Gdańsku i Sosnowcu.
- Outlety pojawiły się kilka lat temu, jakby w odpowiedzi na kryzys i większe liczenie się ludzi z groszem, przy jednoczesnym przywiązaniu do znanych marek
- przypomina Andrzej Kondej, specjalista marketingu, który już kilka lat temu podpowiadał, że ratunkiem dla pustoszejącej Galerii Podlaskiej może być właśnie sprzedaż outletowa.
Adam Walicki, także doradca marketingowy, zwraca uwagę, że dla firm outlet to też sposób na budowanie znajomości marki, w grupach klientów, którzy ze względów kosztowych nie są jeszcze przyzwyczajeni do zakupów markowych produktów.
- W przypadku Białegostoku jest to ciekawe uzupełnienie oferty handlowej, a jak oba centra zniosą wzajemną konkurencję? Zobaczymy - dodaje Andrzej Kondej.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?