– Ten konkurs ma swoją renomę, jest już pewną wizytówką województwa podlaskiego, pokazuje to, co mamy najlepsze w różnych sferach – społecznej, kulturalnej, ale też gospodarczej – mówił w czwartek [20.01.2022]marszałek Artur Kosicki podczas prezentacji zasad tegorocznej edycji.
Jak zaznaczył, zainteresowanie plebiscytem – pomimo trudnych czasów pandemii – stale rośnie.
– Ludzie walczą o tę nagrodę, a kapituła ma naprawdę bardzo trudne zadanie z wyłonieniem ostatecznych laureatów – podkreślił.
Jak poinformowała dyrektor Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, w poprzedniej edycji wpłynęło 177 zgłoszeń, a aż 10 tys. głosów oddano w plebiscycie konsumenta.
Dziesięć podlaskich marek
Faworytów można zgłaszać do 7 lutego w kategoriach:
Produkt spożywczy,
Produkt użytkowy,
Inwestycja,
Odkrycie,
Wydarzenie,
Kultura,
Społeczeństwo,
Biznes,
Projekt 4.0,
Marka bez barier.
W marcu poznamy listę nominowanych, wówczas ruszy także głosowanie SMS na Podlaską Markę Konsumentów. Następnie zostaną wybrani laureaci. Tradycyjnie poznamy ich podczas gali finałowej, która jest planowana na maj-czerwiec.
W konkursie nie mogą uczestniczyć laureaci poprzednich edycji.
Dwie nowości
Tegoroczną nowością jest kategoria Marka bez barier, o którą ubiegać się mogą przedsiębiorstwa, instytucje i organizacje społeczne wychodzące w swoich działaniach naprzeciw problemom osób z niepełnosprawnościami.
– Chcemy docenić tych, którzy promują inicjatywy ułatwiające niepełnosprawnym codzienne funkcjonowanie – wyjaśniał marszałek. – Jest to kategoria, której sami jesteśmy bardzo ciekawi.
Jak dodała Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, chodzi o pokazanie i popularyzowanie dostępności regionu.
– Jest to bardzo szlachetna marka i wierzymy, że będzie bardzo dużo zgłoszeń właśnie w tej nowej kategorii – zaznaczyła.
To nie wszystkie innowacje. Od tej edycji Podlaska Marka ma zmienione logo.
– Nowy znak już funkcjonuje. Jest on bardzo estetyczny, funkcjonalny, wydaje nam się, że będzie przyjazny w działaniach komunikacyjnych – mówiła dyrektor Łyżnicka-Sanczenko.
Czytaj też: Podlaska Marka Roku 2018. Poznaliśmy zwycięzców plebiscytu
Ambasadorzy regionu
Podobnie jak w roku ubiegłym przyznane zostaną tytuły ambasadorów regionu: honorowego oraz podlaskiej gospodarki. Jest jednak pewna zmiana.
– Jeśli chodzi o tytuł Ambasadora Podlaskiej Gospodarki, dotychczas wybierana była branża. Stwierdziliśmy jednak, że najlepiej będzie, jeżeli zarząd województwa wskaże firmę lub osobę, stanowiącą wizytówkę podlaskiej gospodarki w Polsce i za granicą – wyjaśniał marszałek.
Jak co roku na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody – finansowa w wysokości 10 tys. zł oraz reklama w mediach regionalnych i ogólnopolskich, promocja podczas zadań realizowanych przez samorząd województwa. Atutem przyznania tytułu jest także rozpoznawalność marki wśród konsumentów.
Główne założenia Podlaskiej Marki pozostają nienaruszone. Nadal jest to konkurs o otwartej formule, dzięki której każdy mieszkaniec naszego regionu może zaproponować swojego faworyta. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy wysłać zgłoszenie.
– Mam nadzieję, że pomimo pandemii i trudnej sytuacji w województwie podlaskim, zainteresowanie konkursem będzie jeszcze większe niż w latach ubiegłych – zaznaczył Artur Kosicki, zachęcając do udziału w 18. edycji Podlaskiej Marki.
Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej cenionych plebiscytów w regionie. Organizowany jest od 2004 r. jest przez Marszałka Województwa Podlaskiego. W ciągu ostatnich kilkunastu lat w konkursie rywalizowało 1300 produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski.
Konsumenci w ciągu tych lat oddali ponad 190 tys. głosów
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?