Przyczyną zwłoki jest konieczność przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego - uzasadnia Anna Jasińska, dyrektor departamentu oceny oddziaływań na środowisko Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie.
To konsekwencja wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z lipca 2017 roku. Zajmował się sprawą po uwzględnieniu w 2016 roku przez Naczelny Sąd Administracyjny kasacji złożonej przez GDOŚ. Chodzi o uwarunkowanie środowiskowe (zostały wydane w 2009 roku przez białostocką RDOŚ, później uchylane i zmieniane przez GDOŚ), a w zasadzie ochronę przez hałasem i sprawę ekranów akustycznych przy realizacji przedłużenia ulicy Piastowskiej.
Inwestycja została ukończona w 2012, a rok później patronami nowej trasy zostali Kazimierz Wielki (dłuższy odcinek) i Bolesław Krzywousty. Równolegle toczyły się procedury prawne odnośnie odwołań środowiskowych. W tym kontekście ostatni wiążący wyrok przed sądem zapadł w lipcu 2017.
Czytaj też: Na ekrany czekali pięć lat. Wreszcie się doczekali
Na jego mocy Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska zlecił RDOŚ w Białymstoku, przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w zakresie oględzin terenu na obszarze znajdującym się pomiędzy ul. Raginisa, ul. Baśniową i ul. Wiklinową a ul. Kazimierza Wielkiego.
- W celu ustalenia sposobu korzystania z poszczególnych nieruchomości narażonych na hałas komunikacyjny - informuje Dorian Kozłowski, naczelnik Wydziału Ocen Oddziaływania na Środowisko Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku.
Oględziny zostały przeprowadzone w maju 2022 roku. Dotyczyły także:
- rodzaju zabudowy, jej orientacyjnej wysokości i liczby kondygnacji poszczególnych budynków,
- sposobu wjazdu do poszczególnych posesji, również w kontekście ekranu akustycznego usytuowanego od ul. Raginisa wzdłuż ul. Kazimierza Wielkiego,
- rodzaju ogrodzeń przy poszczególnych posesjach,
- charakteru parkingu na trzech działkach przy ul. Raginisa (ilość miejsc parkingowych oraz jakie pełni funkcje dla obiektów, przy których jest usytuowany),
- rodzaju ekranu akustycznego zastosowanego na odcinku od ul. Raginisa wzdłuż ul. Kazimierza Wielkiego, jego wysokości, ciągłości ekranu akustycznego, zagadnień wizualnych związanych z tym ekranem.
- Protokoły z oględzin zostały przesłane Generalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska - dodaje Dorian Kozłowski.
To na ich podstawie dyrektor GDOŚ ma przesądzić o odwołaniach od decyzji środowiskowej. Ma to zrobić do ostatniego dnia sierpnia. Wcześniej jednak, bo do połowy lipca, inwestor, czyli urząd miejski, ma uzupełnić raport oddziaływania inwestycji na środowisko. Chodzi o analizę akustyczną.
- Biorąc pod uwagę fakt, iż przedmiotowy raport został opracowany ponad 10 lat temu, obecnie trwa poszukiwanie osoby posiadającej odpowiednie kwalifikacje, która przeanalizuje raport i przygotuje wyjaśnienia - informuje Anna Kowalska z departamentu komunikacji społecznej urzędu miejskiego. - Jednocześnie nadmieniam, że przedłużenie ulicy Piastowskiej posiada pozwolenie na użytkowanie, a miasto nie ma wiedzy na temat negatywnych skutków, które mogą wynikać z decyzji GDOŚ.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?