Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wschodzący Białystok. Miasto zarabia na promocji logo

Tomasz Mikulicz [email protected]
Logo miasta jest obecne na piłkarskich koszulkach. Jagiellonia promuje też Białystok m.in. poprzez organizowanie festynów.
Logo miasta jest obecne na piłkarskich koszulkach. Jagiellonia promuje też Białystok m.in. poprzez organizowanie festynów. Anatol Chomicz
Na pierwszy rzut oka widoczne zdjęcie niczym się nie wyróżnia. Ot, kolejny piłkarz cieszący się ze strzelonego gola. Warto jednak zwrócić uwagę, że na koszulce ma logo Wschodzący Białystok.

I właśnie przykłady takiej promocji marki naszego miasta podsumowali specjaliści z wrocławskiej firmy Pentagon Research. To oni wykonali na zlecenie Jagiellonii Białystok analizę efektywności zeszłorocznego promowania Białegostoku przez klub piłkarski.

Pod lupą były: telewizja, prasa i internet. Policzono, ile razy logo miasta pojawiało się w tych mediach. I ile taka promocja kosztowałaby magistrat. - Aby uzyskać taki efekt, to zdaniem ekspertów trzeba wyłożyć ponad 19 mln zł - mówi Agnieszka Syczewska z Jagiellonii.

W zeszłym roku w ramach promocji poprzez sport miasto przekazało na rzecz Jagiellonii 3,5 mln zł. Oprócz tego, że logo Białegostoku znajdowało się na koszulkach piłkarzy, to klub organizował za te pieniądze imprezy i festyny dla mieszkańców (np. Piknik Rodzinny i Prezentację Zespołu), spotkania z dziećmi i młodzieżą (odbyło się ich 29, w Białymstoku - 12). Było też 20 akcji, takich jak Andrzejki czy Mikołajki z Jagiellonią.

Wartość reklam w TV: ponad 3 mln zł, w prasie: ponad 7,7 mln zł, internecie: ponad 8,5 mln zł

- To wszystko jednak dodatki. Chciałbym, by prezydent przedstawił konkretne efekty, jakie płyną z wydania 3,5 mln zł. Ilu przybyło nam dzięki temu inwestorów, czy np. młodzi ludzie oglądając koszulki na meczach postanowili, że będą u nas studiować - zastanawia się Tomasz Madras, radny PiS.

Urszula Boublej z magistratu twierdzi, że efektywność promocji poprzez sport trudno zmierzyć. - Wymagałoby to przeprowadzenia długotrwałych i bardzo szczegółowych - a przez to kosztownych - badań motywacji kierujących turystami odwiedzającymi miasto - mówi.

Dodaje - na podstawie badań rynku - że tzw. dostrzegalność sponsora podczas rozgrywek piłki nożnej wynosi ponad 50 procent. I przyznaje: - W tym roku również chcemy przekazać na promocję poprzez ten rodzaj sportu 3,5 mln zł.

Inne kluby z ekstraklasy dostają od gmin więcej, wynika z danych Jagiellonii. Śląsk Wrocław - 16 mln zł, Piast Gliwice - 9,5 mln zł, Korona Kielce - 6 mln zł.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny