Produkcja to efekt działań realizowanych w ramach projektu "Promocja Puszcza Białowieska w sieci"
- Inicjatywa powstała rok temu i jest odpowiedzią na potrzebę zaistnienia regionu Puszczy Białowieskiej w internecie - informuje Urszula Janiel z Wydziału Promocji i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Hajnówce.
Film pokazuje charakterystyczne miejsca regionu jak m.in.: rezerwat żubrów w Białowieży, zabytkowy dworzec kolejowy w Kleszczelach, cerkwie w Zubaczach i Orzeszkowie. Swoje miejsce w produkcji znalazły również zabudowania we wsiach Bobrówka czy Trześcianka, a także cudowne źródło w Krynoczce.
- Sama produkcja była sporym przedsięwzięciem - dodaje Urszula Janiel. - Scenariusz należało ułożyć tak, by obraz pokazał potencjał wszystkich gmin. Zarówno pod względem przyrodniczym i kulturowym jaki i aktywności, które można tu uprawiać: turystyka piesza - nordic walking, turystyka rowerowa, czy kajakowa.
- Naszą ambicją było bowiem pokazanie w materiale kadrów z wszystkich gmin powiatu hajnowskiego - zdradza Bartosz Pietrzak, współtwórca filmu. - Pierwotna lista zawierała prawie 70 lokacji.
Zdjęcia trwały przez 7 dni w czasie którym ekipa filmowa przejechała 1012 km po powiecie hajnowskim.
- Pierwsze dwa dni poświęciliśmy na odwiedzenie wyselekcjonowanych przez nas lokacji oraz wybranie spośród nich tych, które pokażemy w naszej produkcji - o kulisach powstawania filmu opowiada Bartosz Pietrzak. - Przez kolejne siedem dni wykonywaliśmy zdjęcia. Wstawaliśmy bladym świtem, a kładliśmy się o zmierzchu.
Większość ujęć w filmie została wykonana techniką timelapse, polegającą na łączeniu w materiał filmowy bardzo dużej ilości zdjęć. Tylko ujęcia z udziałem aktorów zostały nagrane w tradycyjny sposób. Na planie statystów było w sumie 14-stu.
Niezwykły klimat filmu tworzony jest również dzięki utworowi zespołu Czeremszyna pt. ,,Lon".
- Wyszliśmy z założenia, że muzyka której twórcy pochodzą z regionu o którym jest obraz, doda mu autentyzmu - wyjaśnia Bartosz Pietrzak.
Spot promocyjny został zrealizowany przez Bartosza Pietrzaka i Piotr Andrzejewskiego współtworzących markę MicroMovie. Zleceniodawcą było Starostwo Powiatowe w Hajnówce. Produkcja kosztowała ok. 17 000 zł i była współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Osi 4 LEADER Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?