Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konkurs "Matematyka dla każdego" w gimnazjum nr 1 w Hajnówce

Krystyna Kościewicz
Podczas konkursu "Matematyka dla każdego" w gimnazjum nr 1 w Hajnówce
Podczas konkursu "Matematyka dla każdego" w gimnazjum nr 1 w Hajnówce Krystyna Kościewicz
Do zadań przystąpiło po czterech reprezentantów spośród pięciu klas gimnazjalnych Zespołu Szkół nr 1. Wśród nich wcale nie ci najlepsi, a uczniowie o różnym poziomie wiedzy matematycznej. Konkurs miał za zadanie zachęcić do uczenia się matematyki i pokazać, że tak naprawdę matematyka jest wszędzie.

Od dawna wiadomo, że z matematyką w szkołach nie jest najlepiej. Dlatego trzeba zrobić wszystko, żeby uczniowie ją polubili. Pomysł konkursu "Matematyka dla każdego", to dzieło Barbary Kruszewskiej, wicedyrektorki szkoły, resztą zajęła się Halina Artysiewicz przy pomocy Ireny Bagrowskiej i Heleny Pietruczuk, nauczycielek matematyki.

- Długo się zastanawiałam nad formułą konkursu - mówi Halina Artysiewicz. - Chodziło o to, żeby pokazać uczniom, że każdy z nich - dobry i słaby z matematyki - może coś osiągnąć w tej dziedzinie. Każda drużyna miała w składzie zarówno tych dobrych z matematyki, jak i słabszych. "Szóstkowych" nie było w składzie z tej prostej przyczyny, że nie w każdej klasie tacy są. Poza tym oni mogą się wykazać w konkursach zewnętrznych.

Wychowawcy pomogli zorganizować drużyny klasowe. Uczniowie pod okiem Emilii Kruczkowskiej zrobili plakaty propagujące matematykę. Potem był czas na zadania i dyplomy dla wszystkich uczestników. Konkurs odbył się przy obecności dużej grupy kibiców. Okazuje się, że nawet matematyka, jeśli jest przedstawiona jako impreza, może być bardzo atrakcyjna dla gimnazjalistów.

- Konkurs był podzielony na cztery rundy - opowiada Halina Artysiewicz. - W pierwszej uczniowie rozwiązywali zadania nietypowe, wymagające myślenia, nie konkretnej wiedzy szkolnej. Druga i trzecia runda to były zadania z działów matematyki odpowiednich dla każdej klasy, na podstawie programu nauczania dla klas gimnazjum. Podczas ostatniej rundy uczestnicy rozwiązywali zadania typu prawda - fałsz, odpowiednie do poziomu wiedzy każdej klasy gimnazjum. W sumie każda drużyna rozwiązała 15 zadań. Konkurs miał na celu popularyzację matematyki wśród gimnazjalistów. Trzeba się było wykazać nie tylko szkolną wiedzą matematyczną, ale też logicznym myśleniem, a czasem sprytem. Po prostu - matematyka jest potrzebna dla każdego.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny