Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowane ulice połączą się z ekspresową ósemką (wideo)

Marta Gawina [email protected] tel. 85 748 95 13
ARCHIVIS.pl
Sześć firm chce zaprojektować dwupasmową trasę od zachodniej obwodnicy miasta i al. Jana Pawła II do węzła Porosły. Budowa może ruszyć pod koniec przyszłego roku. Wstępne koncepcje budzą jednak niepokój okolicznych przedsiębiorców.

Przebudowane mają zostać blisko 3 km trasy wylotowej z Białegostoku w kierunku Warszawy, składające się z dwóch odcinków. Pierwszy to dodatkowe 800 metrów ul. Kleeberga od wiaduktu. Drugi biegnie od skrzyżowania alei Jana Pawła II z ulicą Narodowych Sił Zbrojnych do skrzyżowania w Porosłach.

Rozstrzygany jest teraz przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej. Czuwa nad nim Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich, który razem z białostockim magistratem oraz Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad prowadzi inwestycję.

- Oferty od firm, które chcą przygotować dokumentację, zostały już otwarte. W tej chwili są sprawdzane - mówi Maria Gawryluk, zastępca dyrektora PZDW. - Zgłosiło się do nas sześć firm. Najdroższa oferta wynosi 2,5 mln zł, najtańsza - 613 tys. zł - dodaje Maria Gawryluk.

Zwycięzcę przetargu powinniśmy poznać na początku maja. Projekt ma być gotowy za rok. Wstępna koncepcja już jest. Zakłada m.in. budowę wiaduktów nad torami oraz nad ulicą Kleeberga. W Porosłach powstanie estakada. Trasa będzie też poszerzona. W planach są dwie jezdnie.

Przebudowa mogłaby ruszyć pod koniec przyszłego lub na początku 2016 roku. Tę fazę inwestycji ma już nadzorować białostocki magistrat. Pod warunkiem, że będą pieniądze. - Na pewno będziemy starać się o unijne dofinansowanie - zapewnia Janusz Ostrowski, dyrektor Zarządu Dróg i Inwestycji Miejskich.
Przypomina, że po zakończeniu inwestycji trasa generalska połączy drogę do Bobrownik z krajową ósemką. Komfort jazdy znacznie się polepszy.

Poszerzenie drogi już jednak budzi niepokój okolicznych przedsiębiorców. Obawiają się, że przez brak odpowiednich zjazdów z dwupasmówki, klienci zaczną omijać ich firmy. Dlatego pojawił się nawet pomysł zrobienia ronda na modernizowanej trasie.

- Pewne jest, że bezpośrednio z tej ulicy dojazdu nie będzie. Natomiast powstaną drogi serwisowe. To będą trasy dojazdowe. Pozostaje kwestia liczby miejsc włączenia tych dróg do przebudowywanych odcinków - podkreśla dyrektor Ostrowski.

- Zanim trasa zostanie przebudowana, zorganizujemy trzy spotkania konsultacyjne. Wtedy wszyscy zainteresowani będą mogli zabrać głos w sprawie inwestycji - zapewnia zastępca dyrektora dróg wojewódzkich.

Szybciej, bo do końca października tego roku ma zakończyć się przebudowa ulicy Kleeberga. Jak zapewniają przedstawiciele magistratu, tempo prac jest na razie dobre. Na estakadzie przy skrzyżowaniu z ul. Przędzalnianą rozpocznie się już betonowanie płyty. Druga estakada powstaje przy ulicach Narodowych Sił Zbrojnych i Szosie Ełckiej.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny