Policjant spisuje markę i numer fabryczny jednośladu, po czym metodą tajnopisu nanosi na niego kod identyfikujący właściciela roweru. Właściciel otrzymuje od policjanta potwierdzenie wykonania znakowania wraz ze spisanymi wszystkimi cechami identyfikującymi rower. Drugi egzemplarz zostaje w jednostce policji.
Policjanci podkreślają, że najczęściej łupem złodziei padają rowery stojące luzem bądź przypięte słabymi zapięciami. I dlatego zalecają kupowanie wyłącznie certyfikowanych zabezpieczeń. Bo nawet jeżeli nie są najtańsze, to ich zakup i tak bardziej się opłaca niż kupno nowego roweru.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?