Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ruszyła infolinia o czasie oczekiwania na poradę u lekarza

(luk)
Dotąd pacjenci mogli w podlaskim Narodowym Funduszu Zdrowia dowiadywać się o długości kolejek dzwoniąc na inny, płatny numer
Dotąd pacjenci mogli w podlaskim Narodowym Funduszu Zdrowia dowiadywać się o długości kolejek dzwoniąc na inny, płatny numer sxc.hu
Ten numer to 800 80 40 10. Pod nim można dowiedzieć się, w którym szpitalu bądź poradni przewidywany czas oczekiwania na zabieg lub konsultację jest najkrótszy.

Podlaski oddział Narodowego Funduszu Zdrowia uruchomił bezpłatną infolinię dotyczącą kolejek oczekujących.

Infolinia w podlaskim NFZ ruszyła w piątek. Będą ją obsługiwać pracownicy funduszu w godzinach pracy oddziału, czyli od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00.

- Taka bezpłatna informacja o długości kolejek ma być ułatwieniem dla pacjentów - tłumaczy Adam Dębski z podlaskiego NFZ. - Uruchomienie bezpłatnego dostępu do informacji o kolejkach oczekujących wynika z ustawy o świadczeniach zdrowotnych. W ostatnim czasie wytyczne dotyczące uruchomienia takich infolinii otrzymały wszystkie oddziały NFZ w Polsce.

Dotąd pacjenci mogli w podlaskim Narodowym Funduszu Zdrowia dowiadywać się o długości kolejek dzwoniąc na inny, płatny numer: 85 745 95 00. I ten telefon nadal będzie aktywny. Można przez niego załatwić inne sprawy, niezwiązanych z długością kolejek (np. o miejscach udzielania świadczeń w ramach NFZ).

- Dotąd w sprawach związanych z udzielaniem świadczeń i kolejkami odbieraliśmy nawet kilkadziesiąt telefonów dziennie - mówi Adam Dębski. - Bezpłatną infolinię będą obsługiwać ci sami pracownicy. Jeśli zainteresowanie po uruchomieniu tej infolinii będzie większe, być może zwiększymy zatrudnienie.

Od kilku dni pacjenci, mający dostęp do internetu mogą też korzystać z udoskonalonej przeglądarki o długości kolejek na porady czy zabiegi w regionie i Polsce.

System jest nastawiony na to, aby pokazywać, gdzie kolejki są najkrótsze. Jednak chociaż dane w informatorze pochodzą od placówek medycznych, warto dodatkowo zweryfikować je w konkretnej przychodni czy szpitalu. Często bowiem dane w internetowym systemie nie do końca odpowiadają rzeczywistości i czas oczekiwania na wizytę lub zabieg może okazać się inny.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny