- Rośnie świadomość praw pacjenta, co jest dobrą wiadomością. Każdy obywatel powinien zdawać sobie sprawę, kiedy jego prawa zostały naruszone i wiedzieć jak domagać się sprawiedliwości - powiedział Michał Kubicz, prezes fundacji.
Do najczęściej zadawanych pytań należały te związane z prawem i okolicznościami przyznania zwolnień lekarskich, zasadności odmowy przyjęcia do szpitala oraz zasadności wypisów ze szpitala i innych procedur szpitalnych.
Zdarzały się również problemy z administracją na poziomie ogólnopolskim - pacjenci mieli wątpliwości, czy przysługuje im prawo do bezpłatnego leczenia w czasie pobytu w województwie innym niż to, w którym są zameldowani. Część pytań nie dotyczyła samych praw, a środków ich egzekwowania, czyli na przykład odszkodowań za błędy medyczne.
Bezpłatne dyżury prawnika dotyczące praw pacjenta odbywają się we wtorki w godzinach 13-14 oraz czwartki w godzinach 18-20 pod numerem telefonu: 733 879 744 oraz codziennie pod adresem: [email protected].
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.nadziejadlazdrowia.pl.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?