Cynkomet powstał w maju 2003 roku, na terenach byłej Fabryki Maszyn Rolniczych "Biafamar", po której przejął tradycję produkcji maszyn rolniczych. Już rok po otwarciu firmy została tu uruchomiona jedna z najnowocześniejszych i największych w Polsce cynkowni ogniowych. A w roku 2008 drugi taki obiekt powstał w Wyszkowie, dzięki czemu Cynkomet rozwinął skrzydła w centralnej Polsce. Od stycznia 2013 roku stuprocentowym udziałowcem spółki jest Wiktor Gryko (wcześniej jego partnerem biznesowym był Aleksander Kuna). Dzięki niemu Cynkomet staje się bardziej otwarty na współpracę nie tylko z firmami z okolic i Polski, ale również z zagranicy.
Co bardzo istotne, wraz z umacnianiem się Cynkometu na rynku, rosła także załoga firmy: dziś pracują tu 224 osoby.
- W lutym zatrudniliśmy 10 pracowników tworząc nową zmianę w Cynkowni Czarnej Białostockiej - podkreśla dobre wieści Mariusz Dąbrowski, prezes firmy. - To efekt rosnącej liczby odbiorców na usługi cynkowania.
- Ubiegłoroczny generalny remont cynkowni, polegający na wymianie wanny cynkowniczej, zagwarantuje pełniejsze wykorzystanie mocy produkcyjnych zakładu na przyszłe lata - dodaje prezes Dąbrowski. I to też dobra informacja dla pracowników firmy, bo przekłada się na większą pewność zatrudnienia.
Biorąc pod uwagę, że Cynkomet włączył się do naszej kampanii promującej wiedzę, otwartość myślenia i poszerzanie horyzontów, warto podkreślić innowacyjność kolejnych inwestycji planowanych przez firmę.
W Czarnej powstanie stacja gazu LNG (jest produkowany z gazu ziemnego w procesie skraplania), która docelowo będzie zaopatrywała lokalne firmy, a w przyszłości mieszkańców okolicy, w gaz ziemny.
- Gaz LNG jest paliwem bardzo ekologicznym i bezpiecznym - podkreśla Mariusz Dąbrowski. I dodaje, że zarząd myśli także o nowych inwestycjach, które poszerzą ofertę firmy w zakresie zabezpieczeń antykorozyjnych. To znowu może skutkować tworzeniem nowych miejsc pracy.
- Chcemy wspierać młodzież z okolicy - wyjaśnia prezes. - Większość pracowników naszej spółki mieszka właśnie tutaj, dlatego naturalnym wydaje się chęć wspierania tutejszego młodego pokolenia. Angażując się w kampanię "Czytam, więc wiem" pragniemy również odwdzięczyć się pracownikom Cynkometu za trud włożony w rozwój naszego przedsiębiorstwa. Chcemy, aby młodzież ucząca się w liceum w Czarnej Białostockiej (to właśnie tej szkole firma ufundowała prenumeratę wydawnictw związanych z kampanią - przyp. red.) zwróciła uwagę, że w okolicy znajduje się taka firma jak nasza, która w przyszłości mogłaby pomóc w rozwoju ich kariery zawodowej. Współczesna firma nie może myśleć jedynie o zwiększaniu swoich przychodów i zysku - dodaje Mariusz Dąbrowski.
Czytaj e-wydanie »Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?