Ruszyła 15. edycja kampanii społecznej "Jeszcze żywy KARP" Klubu Gaja, która zachęca Polaków do zmian postaw społecznych i przyzwyczajeń konsumenckich. Żeby ograniczyć cierpienia ryb podczas transportu, przetrzymywana i handlu zachęca do kupowania karpia w płatach, tak jak innych ryb.
Tradycja zakupu żywego karpia wiązała się z niedostatkami żywności w PRL. Karp był wówczas jedyną świeżą rybą sprzedawaną w okresie przedświątecznym. Zwyczaj sprzedaży żywych ryb nadal się utrzymuje. Co roku tony karpi transportowanych jest często bez wody oraz w nadmiernym stłoczeniu. Trzeba to zmienić. Walczy o to Klub Gaja.
Więcej przeczytasz w sobotnim papierowym wydaniu Kuriera Porannego.
A oto co jeszcze polecamy w sobotnim wydaniu.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?