- Nawet jeśli system wykaże, że pacjent jest nieubezpieczony, a ten będzie przekonany o tym, że ma takie uprawnienie, wystarczy że złoży oświadczenie o posiadaniu ubezpieczenia, a my za niego zapłacimy - mówi Jacek Roleder, dyrektor podlaskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia. - Późniejsza weryfikacja tych uprawnień będzie leżeć po stronie funduszu.
Jeśli okaże się, że pacjent nie ma ubezpieczenia, NFZ będzie domagał się od niego zwrotu kosztów udzielonego świadczenia.
W przypadku wątpliwości, warto jeszcze przed końcem roku sprawdzić swój status w systemie. Powinny to zrobić zwłaszcza osoby ubezpieczone jako członek rodziny, które w pewnym momencie nabyły własny tytuł do ubezpieczenia, a potem go straciły.
- Panuje przekonanie, że osoba, która była ubezpieczona jako członek rodziny, będzie już ubezpieczona zawsze - mówi Monika Adamska, naczelnik wydziału spraw świadczeniobiorców w podlaskim NFZ. A tak nie jest.
Warto też sprawdzić ubezpieczenie dzieci.
Zadzwoń
Jeżeli masz problem lub wątpliwości związane z potwierdzeniem prawa do świadczeń, zadzwoń do podlaskiego oddziału NFZ pod nr 85 745 95 62. Informacje o systemie są też na stronie www.nfz.gov.pl/ewus.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?