Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konkurs Teenagers in action. Uczniowie z Gródka najlepsi

Julita Januszkiewicz
Uczniowie z gimnazjum w Gródku mają powody do radości. Znaleźli się wśród zwycięzców konkursu "Teenagers in action".  Młodzież sprawdziła czy ich rówieśnicy są kulturalni.
Uczniowie z gimnazjum w Gródku mają powody do radości. Znaleźli się wśród zwycięzców konkursu "Teenagers in action". Młodzież sprawdziła czy ich rówieśnicy są kulturalni.
Uczniowie z gimnazjum w Gródku znaleźli się wśród laureatów imprezy odbywającej się w ramach projektu Youngster. Młodzież przygotowała i nakręciła trzy scenki przedstawiające przykłady złego zachowania. Zorganizowała też debatę. W nagrodę laureaci pojadą na wycieczkę do Warszawy.

Uczniowie z Publicznego Gimnazjum w Gródku już po raz trzeci biorą udział w programie Youngster. Jego celem jest wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży ze wsi poprzez naukę języka angielskiego. Stałym jego elementem jest konkurs "Teenagers in action", którego organizatorem jest Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.

- Moi uczniowie zdecydowali, że problemem, który chcą przedstawić jest kultura osobista nastolatków - mówi Małgorzata Sapieżko, nauczycielka języka angielskiego w gimnazjum. - Uważają oni, że dorośli często pochopnie oceniają młodzież jako niekulturalną. Chcieli pokazać, że umieją się zachować, a ci niedobrzy to tylko jednostki - dodaje.

Gimnazjaliści z Gródka postanowili sprawdzić, czy ich rówieśnicy są kulturalni. W ramach projektu "Are we cultural?" przygotowali i nakręcili trzy scenki przedstawiające przykłady złego zachowania.
- Młodzież odegrała swoje role rewelacyjnie - chwali Małgorzata Sapieżko. - Na przykład Ania Szewczyk znakomicie zagrała babcię w scence o braku szacunku dla osób starszych, Daria Ostapczuk zmontowała i dodała muzykę. Wzruszyłam się przy pierwszym oglądaniu.

Uczniowie przeprowadzili też wywiady z nauczycielami na temat kultury osobistej. Odbyła się również debata, podczas której zarówno młodzież, jak ich opiekunowie wypowiadali się na temat zaobserwowanych niekulturalnych wybryków.

- Na zakończenie projektu napisaliśmy sprawozdanie po angielsku. Nie mogliśmy odpuścić. Powiedziałam uczniom - walczymy o nagrodę, wycieczkę i to jest nasz cel. No i zwyciężyliśmy - cieszy się nauczycielka.

Co dał gimnazjalistom udział w konkursie? Podszlifowali nie tylko język angielski, ale nauczyli się pracować w zespole. Przy okazji odkryli swoje talenty, na przykład aktorskie czy dziennikarskie.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny