- Turyści dzwonią, wysyłają maile. Pytają, co warto zobaczyć, gdzie przenocować. Zgłaszają się też biura turystyczne, żeby organizować wycieczki. Dotychczas tak nie było - mówi Joanna Kurzawa, dyrektorka Krajobrazowego Parku Puszczy Knyszyńskiej.
Telefony dzwonią też w kwaterach agroturystycznych.
- Mamy już zarezerwowane miejsca na czerwcowy długi weekend i na wakacje - cieszy się Cezary Moczulski, właściciel posiadłości Ritowisko w Surażkowie.
Takie są efekty promocji Puszczy Knyszyńskiej, którą prowadzono przy pomocy 100 billboardów w stolicy i w Białymstoku. Wszystkie zachęcały do spędzenia majowego weekendu w tym urokliwym miejscu. Na odzew nie trzeba było długo czekać.
- Naszą siedzibę odwiedziło sto osób. To o połowę więcej niż przed rokiem - podkreśla Joanna Kurzawa.
Zwolenników wczasów pod gruszą też było więcej niż przed rokiem.
- Mieliśmy więcej chętnych niż miejsc. Gościliśmy prawie 30 osób, głównie warszawiaków - podsumowuje Cezary Moczulski.
- Święta wielkanocne i majowy długi weekend spędziło u nas ponad sto osób - mówi Izabela Moroz-Butkiewicz, specjalistka ds. marketingu w pensjonacie Golf Park w Lipowym Moście (gm. Szudziałowo).
Turyści mieli w czym wybierać, bowiem właściciele kwater przygotowali wiele atrakcji, w tym m.in. wycieczki atrakcyjnymi szlakami i regionalne jadło.
Muzeum Ikon też przeżyło oblężenie
Także położone w sercu Puszczy Nadleśnictwo Krynki i Muzeum Ikon w Supraślu przeżywały oblężenie.
- Na festiwal cerkiewnego dzwonienia były u nas 142 osoby, a 3 maja aż 331 - wylicza Ewa Zalewska z supraskiego Muzeum Ikon.
Adam Kamiński, szef Lokalnej Grupy Działania Puszcza Knyszyńska, mówi, że była to pierwsza taka kampania.
- Chcieliśmy przyciągnąć jak najwięcej turystów, bo im ich więcej, tym większy zysk, a nasze tereny stają się wtedy bardziej atrakcyjne - tłumaczy.
Puszcza była też reklamowana na targach turystycznych we Włoszech, Berlinie, Warszawie i Białymstoku. Z tzw. wizytą studyjną przyjechali do nas polscy i zagraniczni dziennikarze. Teraz w mediach ogólnopolskich i prasie branżowej pojawią się spoty reklamowe. Kampania zakończy się przed wakacjami.
- Za rok znowu będziemy promować Puszczę Knyszyńską. Chcemy też powołać lokalną organizację turystyczną - zapowiada Adam Kamiński.
LGD opracowała projekt "Poznajemy siebie - promujemy siebie". Dostała na to 1,4 mln zł unijnego wsparcia.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?