Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

60 tysięcy i jesteśmy w CNN

Zbigniew Nikitorowicz
Województwo podlaskie od maja będzie reklamowane w telewizji CNN, po głównych wydaniach wiadomości ekonomicznych. To pierwsza tak duża promocja naszego regionu w historii. Samorząd województwa za udział w kampanii zapłaci 60 tysięcy złotych.

Akcję promocyjną Polski w CNN organizuje Państwowa Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Całkowity koszt kampanii to 370 tys. zł. Oprócz Podlasia w promocji weźmie prawdopodobnie udział województwo śląskie i łódzkie. Spoty reklamowe mają trwać 30 sekund i będą nadawane po głównych wiadomościach ekonomicznych ogólnoświatowej stacji CNN. Na każde z województw wypadnie w spocie po sześć sekund, resztę wypełni reklama ogólnopolska. Polska będzie reklamowała się w CNN przez sześć tygodni - od 1 maja do połowy czerwca. Spoty będą emitowane dwa razy dziennie.
- Kampania będzie prowadzona pod hasłem: "Zainwestuj w Polskę" - mówi Karol Tylenda, członek zarządu województwa podlaskiego. - W spocie reklamowym znajdzie się krótka wizytówka naszego regionu oraz adres strony internetowej www.wrotapodlasia.pl. Po zakończeniu kampanii będziemy mieli licencje na nieodpłatne wykorzystanie tej reklamy.

Przede wszystkim gospodarka
- Regiony będą promowane pod kątem inwestowania w gospodarkę oraz wykorzystania ich walorów turystycznych - mówi Marcin Bęben z biura prasowego PAIiIZ.
Zarząd województwa podlaskiego podjął już wstępną decyzję, że warto wydać 60 tys. zł na sfinansowanie reklamy w CNN. Podobną kwotę mają wyłożyć pozostałe województwa, które wezmą udział w promocji, jednak większość kosztów kampanii sfinansuje Ministerstwo Gospodarki.
Na razie nie wiadomo, co znajdzie się w czasie tych kilku sekund, które przypadną na Podlasie. - Moim zdaniem powinny to być zdjęcia, które będą promowały gospodarkę, a nie meandry Biebrzy czy przysłowiowego Żubra - podpowiada Tylenda.
W ciągu najbliższych dwóch tygodni PAIiIZ ma przedstawić do akceptacji zarządowi województwa scenariusz reklamy.
Trzeba podkreślić, że Podlasie jeszcze nigdy nie reklamowało się w ogólnoświatowej, prestiżowej telewizji.

Radni zdziwieni
Radni opozycji nie chcą oceniać pomysłu reklamowania Podlasia w CNN, gdyż o ogólnoświatowej promocji Podlasia dowiedzieli się od dziennikarza "Porannego".
- Jestem za promowaniem naszego regionu, ale tak, żeby nie ośmieszało to Podlasia - mówi Krzysztof Putra, radny PiS Sejmiku. - Myślę, że powinniśmy pokazywać nasze najmocniejsze strony, czyli walory turystyczne i mocne rolnictwo.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny