Kurier Poranny

Festiwal Kalejdoskop 2018. Festiwal tańca współczesnego. Pełny program

Arcydzieło Guilherme Botelho oparte na prostym ruchu przemierzania sceny. Choreograficzny walec złożony z piętnastu ciał przetacza się nieustępliwie

Jean-Yves Genoud

Następne
Przeglądaj również za pomocą strzałek na klawiaturze [1/10] Następne

Sideways Rain

Arcydzieło Guilherme Botelho oparte na prostym ruchu przemierzania sceny. Choreograficzny walec złożony z piętnastu ciał przetacza się nieustępliwie z lewej do prawej strony sceny. Rytmiczne gesty i minimalistyczne ruchy odzwierciedlają cykl rodzenia się i umierania, spojony w konsekwentną, precyzyjną kompozycję. Poruszająca opowieść o pamięci: zarówno intymnej i indywidualnej pamięci ciała, jak i publicznej, wspólnej przestrzeni kultury. W wartkim przepływie figur trzeba znaleźć algorytm, poddać się jego opresyjnej łagodności.
Dzieło Guilherme Botelho z 2010 roku zostało zaadaptowane na Festiwalu Ciało/Umysł w 2016 r w Warszawie z udziałem polskich tancerzy.



Guilherme Botelho
Urodzony w São Paulo tancerz i choreograf. W tańcu zakochał się w wieku 14 lat po obejrzeniu Scen rodzinnych Oscar Aráiza. Pięć lat później dołączył do jego grupy Ballet du Grand Théâtre w Genewie. W 1994 roku założył własny zespół ALIAS, który w 2014 roku obchodził dwudziestą rocznicę działalności. Jego choreografia dotyka głównych aspektów kondycji ludzkiej, jak maski społeczne, manipulacja genetyczna czy podjęty w jego pierwszej pracy temat ciągłej potrzeby miłości (En manque). Ciągłe powracają pojęcia przeznaczenia i losu, ale także chaosu, rozpadu i przypadkowości. Jego najnowsze prace Antes i lyouhesheitweyouthey, podążają za kierunkiem wyznaczonym w Sideways rain: łączą abstrakcyjną, teatralną dynamikę z powtórzeniem jako zasadą kompozycyjną. W ramach ALIAS-u powstało około dwudziestu choreografii, które w setkach odtworzeń pokazywane były na czterech kontynentach. Prace choreograficzne Botelho są również regularnie adaptowane przez ważne instytucje kultury, festiwale, teatry czy balety.

OBSADA:
Choreografia: Guilherme Botelho
Asystent choreografa: Amaury Réot
Muzyka: Murcof
Światło: Jean-Philippe Roy
Kierownictwo techniczne: Alex Kurth
Scenografia: Guilherme Botelho, Stefanie Liniger, Gilles Lambert
Kostiumy: Marion Schmid według projektu Julii Hansen
Performerzy:
Tancerze Alias Cie: Angela Rabaglio, Amaury Réot, Claire-Marie Ricarte, Arnaud Bacharach
Tancerze Kieleckiego Teatru Tańca: Marta Starostecka, Arkadia Ślósarska, Joanna Czerwonka, Izabela Zawadzka, Krzysztof Dziarmaga, Tomasz Słomka, Aleksander Staniszewski, Mateusz Wróblewski
Tancerze niezależni: Liwia Bargiel, Natalia Dinges, Jasiek Grządziela, Vera Popova, Kamil Wawrzuta
Produkcja: Alias Cie
Koprodukcja: La Bâtie, Festiwal w Genewie, Théâtre du Crochetan, Théâtre Forum Meyrin
Alias to zespół artystów związany z Théâtre Forum Meyrin w Genewa i z Théâtre du Crochetan w Valais. Alias korzysta ze wsparcia w ramach umowy łączonej pomiędzy Miastem Genewą, Kantonem Genewskim, Szwajcarską Fundacją dla Kultury Pro Helvetia i Miastem Meyrin.

Produkcja w Polsce: Fundacja Ciało/Umysł

Koprodukcja w Polsce: Alias Cie | Kielecki Teatr Tańca

Kurator projektu: Edyta Kozak

Kierownik produkcji: Krzysztof Kwiatkowski
Kierownik techniczny: Grzegorz Pańtak | KTT
Premiera światowa: 3.09.2010 | Genewa

Polska premiera: 30.09.2016 | Festiwal Ciało/Umysł, Warszawa

Spektakl w Polsce zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2016, ze wsparciem m. st. Warszawy i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Tournée odbywa się z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca w ramach programu Instytutu Muzyki i Tańca Scena dla tańca 2018


Produkcja: Fundacja Ciało/Umysł
Koprodukcja: ALIAS | Kielecki Teatr Tańca
Partner: Instytut Muzyki i Tańca | Scena dla Tańca

Czwartek, 26 kwietnia, godz. 19 Opera i Filharmonia Podlaska, ul. Odeska 1

UWAGA! BILETY NA TEN SPEKTAKL W SPRZEDAŻY W KASIE OiFP oraz internetowo: http://bit.ly/FK18_sidewaysrain

Polecamy